Pogo/Kangoo Jumps

Hey peeps!

Nu ska ni få se något som tydligen är jättehett i Hollywood för tillfället. Dock har det funnits ett bra tag redan, men har varit relativt okänt i Sverige. Men när det dyker upp i Hollywood, ja, då kommer det garanterat hit också!

Jag stötte för ett tag sedan på något som kallas för Pogo jogging eller Kangoo Jumps. Finns bland annat en artikel om detta på aftonbladet Plus. Kändisar som Kardashians har hakat på denna überheta träningstrend.


 

Jag har försöt att hitta någon information om detta, men inte lyckats särskilt bra. Är det bara jag som är efter som inte hört om detta tidigare? För det verkar ju ha funnits ett tag? Det jag sett och uppfattat från bilder och videoklipp är att det är en form av typ aerobics, men även jogging på typ styltskor? och ja.. det finns nog massor man kan göra med dessa skor, CAUSE IT'S ALL ABOUT THE SHOES!


 

Jag är jättesugen på att testa detta! Hittar ingen anläggning som skulle ha detta i Sverige, dock finns det klipp på youtube där folk kör detta, i vårt lilla Sverige! Säg mig var jag ska gå! Någon som vet?

Blev du också lite smått intresserad av vad detta "gamla-nya" så kolla in detta!


Nu ska jag dra mig mot sängen. Imorgon börjar en ny vecka och en måndag med ett härligt armpass! Lööv it!

 

Natti natti!

Mi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback