Hemgjorda chips

Hey peeps... igen!

Nu kommer bild och förklaring till mina hemgjorda chips. Inte särskilt avancerat, men bra att se att man kan göra själv.

Hyvlade potatis med osthyveln. Slant och hyvlade mig i fingret - inte så skönt! Men hur som helst. Tunna tunna skivor ska det vara. Ta en plåt, häll på lite olja, smörj hela plåten. Tänk på att inte ta för mycket olja. Annars torkar inte potatisen.

Sprid ut potatisen, en skiva för sig. Lägg inte potatisen på varandra. Då torkar de inte!

Krydda. Jag använde mig av salt, peppar, vitlökskrydda, fransk löksoppa!, grillkrydda.

Ställ in i ugnen. Jag tror att jag hade på 125 ° C i ca 40 minuter. Man märker när det börjar bli torrt.

Ta ut ur ugnen, låt svalna, lägg på papper för att torka bort så mycket av oljan som möjligt. ÄT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback