Ungsstekt sej med potatis

Hey peeps!

Här kommer receptet på den goda fisken jag åt igår. Helt sinnesjukt vad det smakade gott! Haha! Men smaken är som baken. Berätta vad ni tycker om den!

Recept

2 sej filéer (du kan egentligen använda vilken fisk du vill, typ torsk, lax etc.)
2 dl matlagningsgrädde
2 dl creme fraise
1 fiskbuljongtärning
Fish sauce
Vit vinäger/ vitt matlagningsvin
Salt
Peppar (Citronpeppar)
3-4 citronskivor
Dill/gräslök


Tillagning

Sätt ugnen på  225 grader. Har du färsk fisk är det bara att sätta igång, men har du som jag, fryst fisk, så får du tina den lite. Under tiden kokar du ihop grädde, creme fraise, buljong, vin/vinäger och kryddor. Du kan eventuellt ha i lite maizena för att få en tjockare redning. Smart är även att börja koka potatisen om man vill ha det till.

Ta en form som inte är för stor, lägg ner de tinade fisk filéerna och häll över redningen. Se till att fisken täckts av redningen, då blir den inte torr. Avsluta med att lägga några skivor citron över fisken och lite hackad dill eller gräslök. Ställ in i ugnen och låt stå i ungefär 40 minuter. Servera med en fräsh sallad till och det var den middagen. Hur gott som helst tycker jag!

Enjoy!


Kommentarer
Postat av: Marie

Min nya favorit!

Kram och trevlig helg

2010-05-12 @ 05:25:08
Postat av: Johanna

Det påminner om ett recept som jag brukar använda, så det är säkert jättegott!

2010-05-16 @ 18:20:07
URL: http://frokenlax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback